جديد

رواية اكاذيب العشق الفصل الاول 1 بقلم شهد وائل

رواية اكاذيب العشق الفصل الاول 1 بقلم شهد وائل 



#اكاذيب_العشق 

كانت واقفه ف الحمام بتلطم و منهاره يالهوي يالهوي هعمل اي انا ف المصيبه دي وخبطت الام عليها

 

_هتفضلي ف الحمام كتير ي نوران خلصي ي بنتي أبوكي عايز يدخل الحمام عشان الشغل  يلا ي حبيبتي وكليه هتتاخري عليها 

 

نوران وبتمسح دموعها وبتعدل نبرة صوتها حاضر ي ماما بغسل وشي اهو وطلعه اهو وفتحت الباب اي ي ريرو يقمر انتي


رجاء خديني علي قد عقلي خديني يلا روحي البسي عشان الكليه وتعالي خدي الفطار بتاعك والشاي بلبن عملتوا ليكي علي مكتب ف اوضتك


نوران وحضنتها حبيبتي ي ماميتو وراحت اوضتها وقفلت الباب ورنت علي شخص 


_اي ي حبيبتي صباح الخير ياقلبي لحقت اوحشك بس انتي وحشتيني اوي كمان

 

نوران بخوف أنا لازم اشوفك انهارده ونتقابل تمام علي خمسه هخلص الكليه نتقابل ف عربيتك عايزاك ف حاجه مهمه


_بخبث تمام ينور عيني علي خمسه اشوفك بقا  بحبك  سلام 


نوران ونزلت تركب الموصلات عشان توصل الكليه وداخلت وقعدت ف المدرج وداخل الدكتور 


إلياس ازيكم معاكم دكتور إلياس الجارحي وانا همسك مكان دكتور محمد وياريت نكون حلوين مع بعض عشان أنا مبسميش علي حد مفهوم وبدأ يشرح ونوران مكنتش مركزه


إلياس الانسه اللي لبسه طرحه بيضه كانت بقول ايه انا من شويه واقفي كدا 


نوران وفاقت من شرودها حضرتك بتكلمني انا ي دكتور 


إلياس بسخرية لا بكلم نفسي اكيد بكلمك قومي اقفي وقولي كانت بقول ايه من شويه 


نوران باحراج أنا اسفه ي دكتور مكنتش مركزه مع حضرتك 


إلياس ببرود اطلعي برا 


نوران  بغيظ بس حضرتك أنا معملتش حاجه وقولتلك اسفه 


إلياس بغضب قولتلك اطلعي برااا اللي مش مهتم يسمع المادة بتاعتي مش مهم عندي اخرجي برا يلا 


نوران وخدت حاجاتها وطلعت وهي بتعيط  متعصبه انسان مريض نفسي وعديم الاحساس كمان  ورن تلفونها 


_مالك ي حبيبتي طلعه متعصبه وبتعطي لي حد عملك حاجه وانا اجي امحي اسمه من علي الارض 


نوران مفيش الدكتور الجديد هزقني قدام صحابي وقالي اطلعي برا انته فين وانا اجي ليك أو اجي علي العربيه 


_تعالي وانتي وحشتيني اصلا وقالها علي مكان العربيه وهي راحت وفتحت الباب وقعدت  وقرب منها يبو*سها نوران بعدتو عنها 


نوران بخوف شديد أنا حامل ي يوسف واهلي لو عرفوا همو*ت فيها انته لازم تيجي تقدملي 


يوسف بتوتر قصدك اي بكلامك ده انتي مكتتيش بتخدي حبو*ب ولا اي


نوران بدموع كانت باخد والله معرفش حصل ازاي الحمل ده وانته وعدتني هتيجي تتقدم ليا 


يوسف بسخريه وضحك أنا قولتلك ده لما كانتي انسه انما دلوقتي مدام أنا مخدش حاجه خدتها ف الحرا*م ي نوران فاهمه كلامي وكمان انتي سلمتي نفسك ليا


نوران بدموع وضر*بته ف صدره يبن كل*ب يعني كانت بتضحك عليا يعني اي انا خسرة كل حاجه يحيو*ان يكل*ب 


يوسف ومسك ايديها لا بقولك اي ي شاطره الكلام ده لحد غيري ويمكن ميكونش ابني يمكن ابن حد تاني 


نوران بدموع اخرس قط*ع لسا*نك والله محد غيرك لمسني طب ابوس ايدك تيجي تتقدم واتجوزني حتي لو هعيش معاك علي الارض فتره وتطلقني فيها ابوس ايدك  أنا هموت فيها ي يوسف ماما بدأت تلاحظ  ومسكت ايدو تبو*سها راح زقها


يوسف بسخريه وزقها بعيد عنه ما قولتلك مش بتجوز حاجه جربتها قبل كدا ي نوران وانزلي وقتك خلص معايا  ابقي قولي لطنط مبروك شافت عيالك اهو


نوران بدموع وانفعال يعني اي وفين  كلام ليا بحبك كل ده كان كدب  طب واللي ف بطني اعمل المصيبه دييي رد عليااا خدت اللي انته عايزه وسبتني لوحدي طب اعمل اااييي رد عليا ده ابنك زي ما هو ابني اهلي  مش هيرحموني ولا يرحموك هتطير فيها رق*اب انت انسان حقير وزباله ده كان غلطتي من الاول كذبت عليا بحاجه اسمها الحب انت ما حبتنيش اصلا


يوسف ببرود دلوقتي بقا في عملية إجها*ض اعمليها ولا من شاف ولا من داري طب بدل ما انتي عارفه كده يا شاطره سلمتي لي نفسك من الاول ليه نوران كل حاجه كانت بارادتك انا ما غصبتكيش على حاجه كل حاجه كانت بارادتك برضوا وانا غلطان زي ما انتي غلطتي بس انتي اكتر مني تاني  مره يا شاطره ما تسلميش نفسك لاي حد ما تخلينيش اعمل حاجه تندمي عليها والشتا*يم دي يا قطه هعديها بس المره الجايه صدقيني ما يهمني حاجه وهفضحك بسهوله كده وكمل بزعيق انزلي يلا وفتح باب العربيه جود باي ي بيبي طريق السلامه انتي  وزقها 


نوران نزلت وهي تمسح دموعها اللي زي الشلال بتحاول تخرج على اللي في نفسها بالدموع مش عارفه تعمل اي وماشيه تايهه شارده الذهن بتفكر ف كلامه ازاي قدرت تسلم نفسها  لواحد حقير زي ده قدر بسهوله يخو*نها ف واكتر وقت كانت محتاجه جانبها يسيبها  كانها ما كانتش تسوى في حياته غير الليله قضاها معاها بس وزهق منها ومن كتر  الزعل والتفكير أغمي عليها وشافها شخص و ..............

لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا👇

رواية اكاذيب العشق 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-