رواية قاسي احب ملاك الفصل الاول 1 بقلم عليا محمد
رواية قاسي احب ملاك بارت الأول
الكاتبة : ❤️عليا محمد ❤️
تعريف الشخصيات:
عائلة عز الدين الراوي:
الاب: عز الدين
ويمتلك من العمر: ٤٠سنة
الام: اماني تمتلك من العمر: ٣٨سنه
ادم عز: بطل روايتنا عمره:٢٥سنة شاب وسيم جدا يمتلك عيون خضراء وبشرة بيضاء وشعر بني فاتح وجسم رياضي ولكنه صارم ومغرور والجميع يخاف منه حتي اصدقائه ولديه اسبابه الخاصة سنعرفها فيما بعد
ورد عز: فتاة شديدة الجمال تمتلك شعر اشقر فاتح وعيون رمادية وبشرة ناصعة البياض وجسم رشيق وتمتلك من العمر: ١٩سنة وهي في الفصل الاول الجامعي فتاة طيبة للغاية ولكنها تغضب بسرعة شديدة
زياد فاروق: صديق الطفولة لآدم شاب مرح وبيحب الهزار ولكنه عند الغضب يتحول لوحش يمتلك من العمر: ٢٥سنة نفس عمر آدم يمتلك عيون ملونة وبشرة بيضاء وشعر بني غامق وجسم رياضي للغاية
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عائلة كامل الصعيدي:
الاب: كامل الصعيدي ويعمل لدي شركة عز الدين
الام: احلام وهي غاية الطيبة والحنان
ملاك كامل: بطلة روايتنا تمتلك من العمر: ٢٣سنة فتاة جميلة للغاية تمتلك شعر بني فاتح يصل إلى الركب وناعم وعيون زرقاء وبشرة بيضاء للغاية وجسم. متناسق متقلبة المزاج وحساسة للغاية
ادهم كامل: يمتلك عيون زرقاء يشبه اخته كثيرا شعر بني فاتح وناعم وبشرة بيضاء وجسم رياضي وعمره ٢٠سنة حيث هو في الفصل التاني الجامعي ولكنه لا يحب المزاح او المقالب لانه يغضب بشدة منهم
حور احمد: صديقة ملاك تمتلك قدر كافي من الجمال شعر اشقر وعيون ملونة وبشرة بيضاء وجسم رشيق عمرها: ٢٣سنة فعمر ملاك موفعمة بالحياوية تحب الرقص ولكنها تخاف من كل شئ تحب المزاح الشديد
❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
البارت الاول:
نبدأ في مكان بعيد فشركة الراوي:
ادم قاعد ومخنوق لان زياد اتاخر ونويلوا:
ادم بخنقة: انت فين ي زفت
زياد بهزار: بلعب بولنج تيجي تلعب
ادم بعصبية: انت بتستظرف ي زياد الكلب طب لما اشوفك ي حيوان
زياد بخوف: لا يعم الطيب احسن والله انا داخل علي الشركة اهو اقفل بقى. عشان اركن
ادم بضيق: سلام ي حيوان
بعد خمس دقائق:
زياد بصريخ: دوومييييي
ادم بغضب: مين دومك ده يروح طنط انت بدلع اختك
زياد بغباء: انا معنديش بنات اخوات يلا
ادم بعصبية: ورحمة امي غبي اخلص جبت اوراق صفقة الي مع احمد الهواري
زياد بجدية: اه معايا بس هوا انتوا مبطقوش بعض هتعملوا صفقة ازاي
ادم بخبث: هوا بيلف وبيدور عشان انا اخسر وانا مبحبش التحدي لانو بيقلب انتقام د انا ادم يلا
زياد بضيق: يخربيت غرورك ي ادم وربنا يكون فعون الي هتحبها
ادم بغيظ: ومين قالك اني هحب وقفل علي الموضوع ده بذات عشان مزعلكش
زياد بخوف مصتنع: خلاص يعم متخوفنيش
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
فبيت كامل:
تدخل احلام قوضة ملاك: ملااااااك قومي يبت يلااا كفاية نوووم
ملاك بنوم: حاضر يماما يعني حتي في الاجازة مش سايباني انام
احلام بزعيق: يلا يبت قومي
ملاك تقوم وخدت شاور ولبست: ملاك بضحك: اي يلولو مالك من الصبح كدا
احلام بضيق: بطلي يبت قرف وتلزيق علي الصبح وروحي صحي اخوكي الزفت ده
ملاك بضحك: هتلاقي لسة نايم دلوقتي ههههه
وتدخل ملاك غرفة اخوها:
ملاك بصريخ جمب ودانوا: ادهاااااااام
ادهم يقوم يتنفض: بسم الله الرحمن الرحيم اعوذ بالله من الشيطان الرجيم في ايييي
ملاك بضحك: هههههه منظرك تحفه هههههه يلا ياض قوم كفياك نوم
ادهم بغضب: يخربيت برودك يملاك الكلب انا تصحيني كدا يا باردة اطلعي ابت من الاوضة
ملاك بغيظ: هوا مين الكبير فينا يلا انت بتطردني من الاوضة ي حيوان
ادهم بعصبية: يلا يشاطرة روحي العبي بعيد لحسن اعورك
ملاك ببرود: تعور مين يلا دنا بابا فين فين اهوا بقولك يادهم انا اخدت الاب بتاعك هاااااا
ادهم بصريخ: ملااااااااك هاااتي اللاااااب
وقعدوا يجروا ورا بعض في البيت:
ملاك بضحك: ههههه شيفاك مزلولي دلوقتي ها
ادهم بغيظ: كوكو حببتي هاتي الاب يماما
ملاك بغرور: بشرط
ادهم بغيظ: انتي هتتشرطي عليا يبت ها اي هوا
ملاك ببرود: متشتمنيش تاني وتعاملني كويس ولما اطلب منك ايس كريم تجبلي بدون مناقشات فهمت
ادهم بغيظ: يخربيت برودك يشيخة حاضر هاتي الاب بقا
احلام بزعيق: كل يوووم علي المواااال ده دنتوا هتجننونيي
كمال بضحك: اي ياحلام سيبي العيال يفرحوا شوية
ملاك بضحك: قولها يكمولتي قولها
ادهم بغيظ: بابا خليها تديني الاب
ملاك رمتهولو علي الكنبة: اهو اتفضل يلا يجماعة انا نازلة هروح انا وحور نتغدي برة
كامل: ماشي يحببتي سلام
الكل: سلام
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
وتنزل ملاك وتروح تحت عمارة وتنزل حور : حور بفرحه: كوووكوووو
ملاك بفرحه مماثلة: روروووو وحشاااني ي بت ويحضنوا بعض
ملاك بضحك: الناس بتتفرج علينا ي بت هههههه يلا نقعد
حور بضحك: يلا ياختشي الا اي اخبار الشغل مش هنشتغل بقى
ملاك بضيق: مش عارفه بس بابا شغال فشركة عز الدين الراوي و عند كامل يرن علي ملاك:
كامل بخوف: الو يملاك بسرعة روحي البيت وجبيلي الملف إلي علي الكومودينو بتاعي وتعالي الشركة
ملاك بايجاب: ماشي ي بابا سلام
كامل بخوف: بسرعه يملاك لحسن ادم يشلوحني
ملاك بغيظ: الله يخربيت عفريت العبة الي الكلل خايف منو ده خلاص هاجي بسرعه
وقفلت:
ملاك: تعالي معايا يحور نجيب ملف ونروح نديه لبابا
حور بايجاب: يلا
وبالفعل راحوا البيت وجابوا الملف واقفين قدام الشركة
حور بصدمة: يبوووي اي دا كل دي شركة
ملاك بضحك: فعلا كبيرة اوي هههه يلا انا هدخل اديه لبابا وانتي استنيني هنا
حور: ماشي يلا
وتدخل ملاك الشركة وتركب الاسانسير ومخدتش بالها من الي راكب جواه
الشخص بغضب: انتي يبتاعة انتي مش في اصول انا راكب قبليكي يبقا اطلع قبليكي وغير كدا السانسير ده بتاعي انا ومفيش حد بيركبو غيري
ملاك تبصلو بصدمة لانوا اطول منها بكتير: اي يعني الدنيا هطير انا مستعجلة
ادم بغضب:انتي شغالا هنا
ملاك بعدم مبلاة شئ ميخصكش انا طالعا المكان الي فيه المهندسين
ادم بغيظ: اه منا طالع برضو بس
ملاك بضحك: يعني شغال هنا ههههه وعميلي فيها شجيع السيما
ادم بغضب: بت اتلمي بدل معمل معاكي الصح انتي متعرفيش انا مين
ملاك بضيق: وميهمنيش انت مين يلا اوروڤواار
وطلعت وراحت لابوها
كامل بارتياح: هيييييح كويس انك جيتي هاتيه يلا
ملاك بغيظ: اتفضل ي بابا اهو ومنيش جايه هنا تاني في ناس مغرورة اوي هنا
كامل بقلق: مالك يبنتي ايه الي حصل
ادم بغضب: اقول انا الي حصل ولا اي
كامل بتوتر: احم ادم بيه
ملاك بصدمة ممووجة بتوتر: اادم ببيه
ادم بسخرية: مالك وشك قلب الوان كده ليه 🙃🤐
كامل بعد فهم: في اي ي ادم بيه مالك يملاك
ادم بغضب: في ان بنت حضرتك مستفزة جدا وكنت هزعلها وهيا بتكلمني بطريقة مش كويسه وانا ادم بيه يحصل معايا كدا من دي وبيشاور باديه عليها من فوق لتحت
ملاك بغضب اكبر: اي دي ياخ انت انا مبخفش من حد واذا كان علي الناس الي بتترعب منك انا لا فااهم ملاك كامل مبتخفش واتكلم بطريقة متحضرة لو سمحت
كامل بخوف: خلاص يملاك بقا انا اسف يبني
ملاك بغيظ: انت بتعتذر لمين ي بابا ده بني آدم مش محترم
ادم بغيظ: انا مش محترم ي حيوانة انتي يبيئة اسمك ملاك مممم ويتري بقا انتي ملاك فعلا ولاا.. مكملش ولقي قلم علي خده ومصدوم
ملاك بغضب: انت بني ادم سافل وحقير انا ماشية ي بابا
ادم مصدوم وغضب بشدة لدرجة ان عروق وشه أبرزت للغاية وجه كمال يعتزر رح ادم موقفه بايده✋🏻ومشي والكل مصدوم من الوقفت قدام ادم عز الدين الراوي
عند حور كانت ساندة علي عربية وعمالا تكلم نفسها
حور بغيظ: الله يخربيتك يملاك ويخربيت معرفتك الشمس اكلت راسي
شخص: يانسة
حوربفزع: بريئه يباشا والله
زياد بضحك: ههههههه وانا قولتلك انك بتسرقي هههههه
حور بخجل: احم اصل اتفجعت سوري
ذياد بضحك: لا عادي بس لي واقفة هنا كدا
حور بغيظ: مستنيه صحبتي دخلت جوة توصل حاجة ربنا يستر ومتشفش المدير الحيوان الي هنا
زياد وقد انفجر من الضحك: ههههههه حيوااان ده لو سمعك هينفخك هههه
حور: ومين حضرتك شغال هنا
زياد بغرور مصتنع: لا انا صديق المدير منذ الطفولة وشريكه في الشركة
حور بصدمة: يختاااااي يعيني عليكي يحور بدري عليكي الموت يحبيبتي اااه يااني
زياد بضحك: هههههه متخفيش انا عندي قلب ابيض برضوا 😉انا ذياد
حور بخجل: حور
زياد بابتسامة: اسمك جنان يحور بس انتي سندة علي عربيتي وانا عايز اطلع اجيب حاجه لحسن ادم يقتلني
حور بخجل: اه تمام اتفضل سلام
زياد بحب: سلام يقمر ومشي
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في مكان تاني قامت ورد من النوم ولبست: وراحت علي الجامعة:
وادهم لبس: وطلع علي الجامعة:
في الجامعة دخل ادهم وقعد مع صحابوا
طارق بغيظ: مخلاص بقا يادهم مكنش مقلب صغير
ادهم بغضب: انت عارف اني مبحبش المقالب ديه وهزارك بايخ اوي ي طارق
طارق بابتسامة: خلاص ي ادهم قلبك ابيض مش هعملها تاني ي صاحبي
ادهم بابتسامة: خلاص ي طارق حصل خير
وكانت ورد بتجري ورا صحبتها وبترش عليها مايه وصحبتها عدت من جمب ادهم والمايه اتكبت عليه
ادهم بغضب: انتي مجنونة ي بت والا شكلك كدا
ورد بخوف: انا اسفة مقصدش عليك
ادهم بغضب: اصرف فين اسفك انا ها هدومي اتغرقت انتي صغيرة بتلعبي بالمايه
ورد بخوف: انا انا
طارق بقلق: خلاص ي ادهم حصل خير
ادهم بغضب: حصل خير اي يبني انا اتغرقت دي اكتر حاجه بكرها بنت غبية ومجنونة امشي من قدامي يلا
وتجري ورد خايفة منو وبتعيط
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند ادم قاعد وعفاريت الدنيا بتتنطط قداموا لو جه حد قصاده هيقتلو
ادم بغضب: انا بنت زي دي تقل مني قدام الناس لا وتضربني بالقلم قدام الشركة ايما وريتك يملاك الكلب مبقاش ادم الراوي
وتلفونوا يرن:
ادم بغضب: الو ي ورد نعم
ورد ببكاء: ادم تعالي خودني
ادم بقلق: مالك ي ورد في اي بتعيطي لي
ورد ببكاء: حاكتلوا كل الي حصل بس وكان عمال يشتمني خوفني اوي ي ادم
ادم بغضب: خمس دقايق وهكون عندك وقفل جالك الموت ي ادهم ايما وريتك يبن الكلب هطلع غضبي عليك بتتشطر علي اختي ماااشي
ونزل وركب العربية وطلع علي الجامعة
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
حور بصدمة: كل ده حصل جوة ده بني ادم مش محترم ومغرور و عكس صاحبه
ملاك بنص عين: وانتي عرفتي صاحبوا منين يحيلتها
حور بهيام: شوفتوا كنت ساندة علي عربيته والكلام اخدنا بس واتعرفنا علي بعض بس اي جنتل اوي ي ملاك
ملاك بضحك: ههههه وقعتي ي حور والا اي
حور بغيظ: هه خفة يبت يلا تعالي ناكل
ملاك: يلا ههه.
❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
وصل ادم الجامعة ولما شاف ورد بتعيط اتعصب اكتر
ورد جرت عليه وحضنته: ادم يلا نروح ارجوك
ادم بغضب: هوا فين الحيوان ده ي ورد
ورد ببكاء: لا ي ادم انسي يلا نمشي
ادم بغضب: ورد فين الحيوان ده مش عايز ازعلك اخلصي
ورد ببكاء وبتشاور علي ادهم: ده 😔
ادم: تعالي
ادهم بضحك: انت مسخرة يطارق والله ومكملش ولقي بوكس فوشه 👊خلاه يقع علي الارض
ادم بغضب: دنا هنفخ امك يكلب يو...
ادهم بغضب قام: انت مين يعم انت وازاي تجرء انك تمد ايدي عليه
ادم بغضب: وكمان بتبجح انت ازاي تجرء وتعلي صوتك علي اختي وتشتمها يلا
ادهم: لا اختك هيا الي غلطانة كبت المايه عليه
ادم منكرش انوا اعجب بشخصيتوا: انت هيا اعتذرت يبقا اي ها
ادهم بغرور قعد وحط رجل علي رجل: خلاص بقا متصدعنيش وايدك دي متتمدش عليه تاني دنا ادهم يلا
ادم اتعمي من كتر الغضب ونزل فيه ضرب: انا ادم عز الدين الراوي تتكلم معايا كده يلا يمعفن انت
ادهم يدي بوكس 👊لادم: لا انا محدش يضربني كدا فاهم
ورد ببكاء: خلاص بقا ي ادم
ادم كان مصدوم تاني مرة ينضرب انهاردة قدام الناس راح مسك ادهم من قفاه: انا هوريك ي حيوان يكلب تعالي وجره علي مكتب المدير
المدير بصدمة من شكل ادهم: في اي يا ادم بيه
ادم بغضب: اتصلولي علي اهل الواد ده
ادهم بضحك: ههههه يما خوفت ده بوعدك عملي فيها شجيع السيمة حضرتك ماشي اتصل باختي يمدير
المدير وهو يومئ: تمام وفعلا اتصل علي ملاك الي جت تجري:
ادم فنفسه: الواد ده فكرني وانا فسنه كنت كدا بس انا هطلع عليه القديم والجديد
وتدخل ملاك جري: ادهم انت كويس
ادهم بغرور: انا كويس يملاك بس في واحد هنا عملي فيها عبدوا موتة
كل ده وادم مصدوم ان الي ضربتوا بالقلم تبقي اخت الي بهدل اختو وضربوا بالبوكس ويقول فنفسه: دنتوا متامرين علينا بقي
ملاك تلف لادم وتبصلو بصدمة: انت 😳
ادم بسخرية: اه انا شوفتي بقي دنا هنفخ امكوا
ادهم بغضب: مدخلش سيرة الام يحيوان
ادم بغضب: انا حيوان يلا
ملاك بغضب: انت بتضرب اخويا ليه ها؟
ادم بغضب: اسألي اخوكي عمل اي فاختي
تبص ملاك لورد الي بتعيط وتبص لاخوها: ادهم انت عملت اي
ادهم ببرود: هيا الي غلطت
ادم بغضب: بقولك يلا اتكلم عدل لحسن ابهدلك
ملاك بصرامة: ادهم اتكلم ايه الي حصل
ادهم ببرود: حكالها الي حصل بس كده هيا الي غلطت ومكملش واخد قلم علي وشه خلاه يتصدم وكل الي موجدين مصدومين
ملاك بعصبية: وبتبجح كمان هوا عندوا حق انو يضربك انت امتي هتتخلي عن غرورك ده يادهم ها دي بنت زي اختك لو حصل ده معايا كنت هتسكت وتجيب الغلط عليه بس لا د انت ادهم العصبي المغرور الي مبيحبش حد يهزر معاه صح!!
ادهم بصدمة وغضب: انتي ازاي تجرءي تمدي ايدك عليا ي ملاك
ادم كل ده وهوا هاين عليه يضربوا و ورد كانت مخنوقة منو جامد
ملاك بصرامة: لما تكلم اختك الكبيرة تكلمها كويس وانا اضربك زي منا عاوزة كنت فكراك كبرت بس طلعت لسة فكجي تو يلا اتاسفلهم
ادهم بغضب: اتاسف لمين يروح ماما وراح انضرب بالالم تاني
ملاك: كلمة ذيادة وهتلاقي الم تالت يلا اتأسف
ادهم بغضب بص لورد وقال: انا متزفت اسف
ملاك بضيق: مش قادر تشيل متزفت دي قول اسف زي البنقدمين
ادم بسخرية: انا شايف ي ادهم افندي انك ملكش شخصيه مع اختك خالص
ادهم يبص لملاك بغضب ويبصلهم ويقول: اسف خلاص ارتحتي
ملاك : اه ارتحت يلا قدامي على البيت
بعد ممشيوا ادم في نفسه: اللعبة احلوت اوي ي ملاك هههه
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
فبيت كمال:
ادهم بغضب: والله عال يست ملاك انا تضربيني قدامهم بالقلم وتزليني كدا انا صغير والا اي
ملاك ببرود: اكبر غلط انك مش معترف بغلطك وانت كنت تستحق القلم ده انت لازم تغير من نفسك ي ادهم ياما ملاك الطيبة مش هتلاقيها معاك
ادهم بغضب: اخوها متعجرف وبارد
ملاك بضيق: بس كان عندوا حق وغير كدا انا انهاردة كنت ضربتوا بالقلم
ادهم بصدمة: ضربتي مين و ليه وازاي وشفتيه فين وعرفاه منين
ملاك ببرود: حيلك حيلك اي فتحت لي عشان هوا انسان وقح وقليل الادب هوا مين فهو ادم عز الدين الراوي مدير الشركة الي ابوك شغال فيها بس كدا
ادهم بغيظ: انسان مستفز بس ده ميمنعش اني زعلان منك ي ملاك وسابها ودخل الاوضه
ملاك بتنهيدة: اوووف انا مكنش ينفع اضربوا قدامهم كدا بس هو غلطان لازم اعالجوا من الغرور ده
❥❥❥❥❥❥❥❥❥❥❥❥❥❥❥❥❥❥❥❥❥❥
وعدي اليوم عادي كدا وجه بليل عند آدم دخل غرفة التمارين ووقف علي آلة الجري وبيفكر
ادم فنفسه: وحياة امي ي ملاك الكلب مهسيبك فحالك تضربيني بالقلم وتبهدليني قدام الشركة والناس لا واخوكي كمان يجي جمب اختي ويضربني بوكس بس منكرش اني اعجبت بشخصيته اوي اعمل اي معاكي ي ملاك لازم استرد كرامتي لازم اااه عرفت اعمل اي 🤌🏻😏
꧁꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂꧂
فغرفة ورد قاعدة بتفكر في ادهم:
ورد فنفسها: كان بارد فعلا وعصبي بطريقة فظيعة بس وسيم اوي اي دا فوقي يورد ده عمروا ميبصلك اختو شخصيتها قوية اوي بس مكنش ينفع تضربوا قدامنا كدا اووووف انا زهقت
ʚʚʚʚʚʚʚʚʚʚɞɞɞɞɞɞɞɞɞɞʚʚʚʚʚʚɞɞɞɞɞɞ
عند ادهم قاعد في الاوضه بيفكر: مش عارف انا بصراحة غلط لما هزئتها هيا كانت مش قاصده بس انا مبعرفش اتحكم بعصبيتي وكمان ملاك هانتني قدامهم اووووف
والباب يخبط: ادخل
ملاك بابتسامة: ازيك ي ادهوووم
ادهم بضيق: افندم جايا تتضربيني تاني
ملاك بحزن: انا اسفة يادهم بس كنت متعصبة منك وانت غلط وكنت بتبجح
ادهم: اطلعي يملاك
ملاك بحب باستو من خدودو: خلاص بقا يا ادهوم : د انت حبيبي اسفة بس انت لازم تعتزر من البنت دي
ادهم بابتسامة: ماشي يكوكو انا مسامحك لاني بحبك وهحاول اني اغير من نفسي
ملاك بغمزة: ايوة بقا يلا تصبح على خير
ادهم بحب: وانتي من اهلو
ودخلوا وناموا ♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
وعدي اليوم عادي وجه تاني يوم:
ادم صحي واخد شاور ولبس:
فشركة ادم:
ادم: ها فهمت ي زياد
زياد بعصبية: انت اتجننت ي ادم كل ده عشان هزقتك وضربتك بالقلم بس انت غلط فشرفها عاوز منها اي تاني ها
ادم بغضب: زياااااد ورحمة امي لو موطيت صوتك انت حر هنسي انك صاحبي وانا قررت اني هعمل كدا انا بس بقولك لانك صاحبي
زياد بهدوء عكس ما في داخله: ادم ارجوك متخليش الماضي يأثر عليك اكتر من كدا هتندم في الاخر صدقني
ادم بغضب: متجبش سيرة الماضي انت مفكر اني حابب ابقا كدا هما السبب خلوني قاسي مبرحمش كل البنات شبه بعض واطيين وقفل بقا
زياد بهدوء عكس ما في داخله: تمام يا صاحبي انا رايح مكتبي
وفعلا راح مكتبه:
ادم في نفسه: يا تري الي هعملوا صح والا غلط لا صح تستاهل عشان وقفت قصاد ادم عز الدين الراوي ورحمة امي لطلع عليكي عذاب السنين ي ملاك الكلب
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا👇