جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

روايه اصدقاء للأبد الفصل الخامس 5 بقلم هنا حسين

 روايه اصدقاء للأبد الفصل الخامس 5 بقلم هنا حسين


روايه اصدقاء للابد party 5


معلش علي التأخير يا جماعه بس بجد مش لاقيه تفاعل يشجعني اكمل وشكراً لكل واحده بتتفاعل معايا


نبدا بقا بسم الله


في صباح يوم جديد يذهبو البنات إلي الجامعه دخلو المحاضره وجلسو سويا


ملاك/قولتي هنعمل ايه في موضوع الشغل

حوريه/بعد مانخلص محاضرات ندور في المحلات ونشوف


ملاك/ربنا يسهل

الدكتور/الاتنين اللي بيتكلمو ورا


ملاك وحورية بصو لبعض وقالو احنا 

الدكتور/والله مافيش حد غيركم بيتكلم


حوريه/طب براحه علي نفسك شويه يا دكتور

الدكتور/اطلعو برا ومتحضروش لي محاضرات


ملاك/طب انا مالي يا دكتور عملت حاجه

الدكتور/بتتكلمو سوا وكمان الانسه مش عاجبها وبتتكلم بقله ذوق


حوريه بعصبية/قله ذوق مين يا مهزق انت

الدكتور/بعصبيه انت بنت مش محترمه


كادت أن تتكلم لاكن اوقفتها ملاك

ملاك/الله يخرب بيتك هيفصلونا من الجامعه وخالتي هتزعل واحنا ورانا مشاكل وبعدين وجهت كلامها للدكتور احنا اسفين يا دكتور بجد بس حوريه عندها شويه مشاكل اعذورها


الدكتور بغضب/اطلعوا برا هكتفي بترضكو من المحاضره 

خرجو من المحاضره


حوريه/ليه كده كنتي خلتيني بهدلتو

ملاك/كفايه يا حوريه انت اللي عملتيه مش قليل خلينا نمشي ندور على شغل


حوريه/يلا يا اختي استعنا بالشقه بالله

ملاك/هههه يا ختي قمر وانت بتضحكي


حوريه بغرور/ طبعاً يا قلبي أنا أصلا حلوه في كل حالاتي

ملاك بضحك/يا لهوي من التواضع


حوريه/طبعاً يا اختشي


اذكروا الله


بعد ان ذهبوا الى زمان محلات لم يتقبلوا بسبب قله الخبره وفي اللي وافق وهم بسبب انهم فهمو نيتهم السوء فيهم


ملاك/انا رجليا يوجعوني خلاص مش قادره

حوريه/ولا انا كمان كل الناس طمعانه فينا فاكرانه شمال


ملاك/حسبي الله ونعم الوكيل

حوريه/تعالي وديني عن شركة إللي ميتسماش


ملاك بتتصنع عدم الفهم/مين ده انا معرفوش

حوريه/بطل تمثيل ويلا بينا


ملاك/حور حبيبتي خلاص اللي حصل حصل ما تكبريش الموضوع

حوريه/ما فيش ظهر وراكي انت وراكم رجاله


ملاك بضحك/ههه عارفه يا شبح اصلا بيخوفوا بك العيال الصغيره

حوريه/بس يا جزمه قديمه ده بيخوفوهم بيكي انت يلا بقى تعالي وديني


ملاك بقله حيله يلا

اذكروا الله 


************************************************


عن ماجد دخل الشركة متعصب دخل المكتب وقال لسكرتيره


ماجد/ما تدخليش حد عليا فاهمه كل المواعيد فاهمه

السكرتيره/حاضر يا فندم

قد يعجبك ايضا


دخل ادم في ايه مالك متعصب كده ليه

ماجد/الست هانم مش عجبها كلامي بتسهر وتشرب ولما اتكلم معاها صوتها يبقى اعلى من دماغها


ادم/لازم تعذرها من بعد وفاه اهلك وانت هاملها سفر وشغل وناسي ان ليك اخت لازم تهتم بيها

ماجد/حتى لو كان بس بسمه مش عامله اختبار ان اخوها الكبير وانا بشتغل مش على عشانها ولما اتخرجت قلت لها تيجي تشتغل هنا ما وافقتش اعمل ايه


ادم/اهدي عليها شويه انا اتمنى ان يكون عندي عيله بدل ما 

 انا وحيد كده

ماجد/انت ناسي ان انت كمان اخويا وصاحبي


ادم/عارف ربنا يخليك ليا


اذكروا الله

************************************************

دخلوا ملاك وحوريه الي الشركه 


ملاك/ بخاف يلا ادخلي انت انا مش هروح

حوريه/يا جبانه خلاص هروح انا


تذهب حوريه الى مكتب مازن وترفض السكرتيره تدخلها


حور/بقول لك ايه انا ساكته لك يا قلبي يا ريت بلاش تنرفزيني علشان ما هزقكيش

سكرتيره/تهزئي مني يا بيئه انت هنا الشركه محترمه من الشارع روحي للشارع اللي جايه منه واعملي حواراتك دي


حوريه بعصبيه راحت نحيتها مسكتها من شعرها وفضلت تضرب فيها خرج على صوتهم مازن 

مازن بغضب/في ايه لكن انصدمه عندما راى حور ماسكه السكرتيره وعماله تضرب فيها بكل غل خلص ما بينهم وقال بغضب


مازن /ممكن افهم ايه اللي بيحصل هنا

حوريه بتنهد/انا اللي عاوزه افهم مين الحمار اللي مشغل الاشكال دي


مازن/ومين انت ان شاء الله

حوريه/وانت مالك انت هتصاحبني


مازن بعصبية/طب جايه شركتي ليه بقا

حوريه بصدمه/انت بقى قليل الذوق اللي مش محترم اللي شايف نفسه


سحبها مازن ودخل بيها المكتب

مازن/انت اللي حيوانه انت إزاي تتكلمي معايا بطريقه دي انا اعرفك منين


حور/انت ماتعرفنيش بس تعرف ملاك الفتاه البريئه اللي عرضت عليها اللي قله الادب

مازن بعد مافهم فضل يضحك من كل قلبه

مازن بغمزه/ وانت بقا حابه تنفزي قله الادب


حوريه/لا بقا انت عاوز تتربي كادت ان تضربه لاكن هو كان اسرع منها ومسك اديها وزنقها في الحيطه وقبل أن تتكلم كان اسكتها بقبله قويه ولاكن مع الوقت اصبحت رقيقه وهي مصدومه 😳ومش عارفه تتصرف


اذكروا الله

************************************************


ممكن اعرف سرحانه في ايه


ملاك بخضه/انت

ادم بضحك علي مظهرها الطفولي مالك اتخضيتي


ملاك/نعم عاوز ايه

ادم/طب ليه الدخله دي


ملاك/لو سمحت سبني وامشي

ادم/طب انت هنا بتعملي ايه


ملاك/وده يخصك في ايه

ادم/خلاص براحتك كنت حابب اساعدك


ملاك بطيبه/انت ممكن تساعدني انا وحور نلاقي شغل


ادم بضحك علي طفولتها اوي اوي كمان

لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا👇

(روايه اصدقاء للأبد )

تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-