رواية احببت الزين الفصل الخامس 5 بقلم شغف الاعصار
روايه: أحببت الزين
Part:5
في الصباح استيقظت سجده بنشاط وصلت وأخذت شاور ووقفت أمام المرأه تمشط شعرها
زين وهو يفرك بعيونه:صباح الخير
سجده:صباح النور
زين واقترب منها وحضنها من الخلف:ما تجيبي بوسه
سجده:استغفر الله العظيم هو انت يابني ادم بيجري في دمك كرات دم سفاله ابعد كده خلينا ننزل
زين:برده هاتي بوسه وبعدها ننزل
سجده:حرتم عليك ابعد عني خنقتني
زين:مش هتديني اديكي انا واقترب وقبلها بسرعه وذهب للحمام وقبل أن يغلق الباب:اياكي رجلك تخطي بره الأوضه من غيري
سجده:طيب وبعد قليل خرج زين
زين:يلا لفي الطرحه
سجده:يا زين سيبني شويه وانا والله هابسها بس مش دلوقت
زين:ايوه ولما تتعلقي من شعرك هاتفزلي لا كمان شويه تخلصي تلبسيها وخلينا ننزل لبستها ونزلت
جلس الجميع علي السفره
وكانت أم زين تطعم أيهم:كل يا حبيبي كل يا ضنايا
زين:يا ماما هو ناقص تغذيه ما زي القرد اهو المفروض تأكليني انا وينظر لسجده اصل انا عربي ومحتاج تغذيه ويغمز لها
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
سجده بكسوف نظرت للطبق وقالت بهمس:ساافل
زين ويهمس بأذنيها:جدا
ام زين:ملكش دعوه انت بإبني مراتك ياخويا وتأكلك كل يا ضنايا وهي تضع الاكل بفم أيهم
ملك الجد (عاصي):جدي انا ممكن اتأخر جامد في المستشفي علشان عندي عمليات كتيره انهارده
أيهم:مفيش تأخير بره مش انت الدكتوره الوحيده اللي هناك
ملك:وانت مالك انت انا بتكلم مع جدي انت اي اللي خلاك ترد
أيهم بعصبيه ويخبط علي السفره:مفيش تأخير عن الساعه 8بره يا ملك وتبقي تيجي 8 ودقيقه شوفي انا هعمل فيكياي
الجد ويخبط علي الطربيزه:اي مفيش اي احترام ليا ولا كاني موجد انا لسه ممتش
ملك:اسفه يا جدي
أيهم:اسف
الجد:اتأخري يا ملك وأيهم هيروح يجيبك
ملك:تمام يا جدي
عاصي:عندك اعتراض
أيهم:لا يا جدي
وفجأه تدخل تلك التي سوف تغير مصيرهم
الفتاه:زينوو
زين:ه هدي
هدي وتذهب وتحضنه:وحشتني قوي لقيتك معتش بتيجي تشوفني انا و وهي تنظر لسجده وابنك قولت اجيبه واجي وخرجت من حضنه
هدي:ياسين ياسن بعالي يا حبيبي بابا اهو
ياسين يذهب ويحضنه:وحشتني قوي يا بابا
ام زين:في اي يا زين ومين دي ومين الولد ده
هدي وتذهب وتحضنها:انا مرات ابنك يا حماتي
عاصي:الكلام ده صح يا زين
زين وينظر لسجده:ايوه يا جدي
عاصي ويذهب ويعطيه كف من قوته وقع زين علي الارض:من ورانااا طب وسجده اي طب انت طلما متنيل متجوز مقولتش ليه
زين:يا جدي انا
عاصي :طلق سجده يا زين
زين ويقف:مش مطلقها يا جدي
سجده وهي تمسح دموعها اللي نزلت:انا عايزه أطلق سامع
زين:قولت مش هطلقك
سجده:طب انت متجوز منها وعندك عيال اتجوزتني ليه ها انطق ليههه
عاصي:هتطلقها يا زين ودلوقتي
زين:مش هطلقها
عاصي:طلقها يا زين وبسرعه
زين ويذهب لسجده ويمسك يدها:عايزاني اطلقك
سجده وتنظر لعيونه بضعف:انا
زين وينظر لعيونها بأخر امل:عايزاني أطلق يا سجده
سجده وتميح دموعها وتنظر لبعيد:ايوه يا زين وياريت دلوقتي
زين ويعطيها ظهره:انت طالق يا سجده قعدت سجده بضعف علي الكنبه
عاصي:خد مراتك وابنك واطل فوق علي اوضتك
ذهب زين وخلفه هدي وياسين دخلت الغرفه
زين ومسكها من شعرها بقوه:انت اللي جابك هنا يا بنت***
هدي :أباه سيب شعري انت الي لقيتك معتش بتجيلي وانت عارفني مبعرفش اعيش من غيرك
زين ويحدفها علي الكنبه ومسكها من رقبتها:ناقصك حاجه ها نقص اكل فلوس هدوم كان ناقصك حاجه يا بنت***علشان تيجي حب اي هو انا يوم ما احب احب واحده زيك انت رقاصه يابت لو انت ناسيه والولد ده يا عالم ابني أو لا
هدي:ياسين ابنك ولو مش بتحبني اتجوزتني ليه ها
زين:متعه متجوزك متعه بس قسما بالله ما هسيبك بالساهل غير لما اندمك ومشي
عند العائله كانت تجلس تحت
عاصي:سجده تعالي معايا علي المكتب ومشي وخلفه سجده
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
زين كان نازل بسرعه وغضب وهو يمشي كسر ألفاظه جاء قطع من الزجاج بيده ام يهتم وكما طريقه وركب سيارته
الام بسرعه:الحقوا اخوكم بسرعه
ذهب جسار وأيهم بسرعه وركبوا سياره ومشوا خلفه
جسار وهو ينادي عليه:زززين استني يا زييين
وصل زين امام البحر ونازل وصرخ بأعلي صوته
ذهب جسار له وأخذه بحضنه
جسار:اهدي يا خوي
زين :بحبها يا جسار بحبها
جسار:اهدي كده وجلسوا علي الارض جاء أيهم ومعه شاش وأخرج قطع الزجاج من يد زين ولف عليها الشاش
أيهم:مين دي يا زين واي الحكايه
زين وحكي لهم الحكايه
جسار:اممم تمام يا زين انت كده اجمد ومتضعفش وصدقني هترجع انت وسجده واحسن من الاول انا هقنع ابوي مخلهاش تمشي من البيت
أيهم:يلا نرجع امك زمنها ماتت من الخوف عليك
لقراءة باقي فصول الرواية اضغط هنا 👇