جديد

رواية وماذا عن بريئه وقعت بين يد الذئاب الفصل السادس 6 بقلم شهد وائل

رواية وماذا عن بريئه وقعت بين يد الذئاب الفصل السادس 6 بقلم شهد وائل 



(وماذا عن بريئه وقعت بين يد الذئاب)

سجده بخوف جواد في ضرب نا*ر قوم ي جواد عشان خاطري أنا خايفه جواد

 

جواد وفتح عينه بتعب وقام من مكانه وفتح الدولاب وخد المسد*س خليكي هنا مطلعيش ورايه انتي فاهمه وهي قعدت علي سرير وهو طلع يشوف في أي وبص من العين السحريه وشاف رجاله بتكسر الباب وداخلها تاني 


سجده بخوف في أي يجواد  مين برا


جواد قومي بسرعه هطلعك من الباب اللي ف مطبخ تنزلي عند تيتا فيروز قوليلها جواد هدخلك علي طول ترني ب أسر يلا 


وسجده نزلت لتيتا فيروز وكانت بتخبط جامد وخايفه حد يسمعها وسمعت كسر الباب وفيروز فتحت وسجده قالتلها جواد وهي داخلتها


فيروز خدي ده رقم أسر امسكي رني علي قوليله يجي بسرعه 

 

سجده ورنت وهو رد وقالتله وهو قالها جاي بسرعه وقفل معاها


جواد وكان مستخبي ورافع المسد*س وداخل شخص وهو ضر*به بنار وطلع ليهم وهما رفعوا المسد*س علي


_نزل سلا*حك احسن ي جواد باشا احنا جايين عشان حاجه واحده ابعد عن المهمه الجديده صدقني مش هنرحمك


جواد وضر*ب النار ف رجل واحد فيهم وكمل ببرود قولتلك قبل كدا  وعرف الي بعتك أنا لا جواد مش بيتهدد 


_وضر*به ف كتفه بنار وهو وقع علي الارض دي حاجه صغيره ي جواد وقالهم دلعو ويلا بينا وضر*بوا جواد ونزلوا تاني وسجده كانت بتشوفهم وهما نازلين وفتحت الباب وطلعت لجواد بسرعه 

 

سجده وشافته غر*قان في د*مه جواد قوم ي جواد عشان خاطري جواد وحضنته وهي بتعيط جواد انته كويس صح رد عليا عشان خاطري

 

جواد بتعب وبيغمض عينه أنا كويس ومسك وشها متخفيش عليا ي سجده وكمل بابتسامه مش هموت يعني وغمض عينه 

 

سجده بصراخ جواد قوم عشان خاطري مش تسبني مبقاش ليا غيرك ف دنيا والله قوم عشان خاطري جوادددد فيروز وطلعت علي صراخ سجده والجيران 

 

فيروز جواد يخسارة شبابك يبني قوم يحبيبي قوم ي جواد منهم الله أسر فينننن

 

اسر باستغراب من كل الناس اللي قدام شقة جواد هو في أي ياجماعه ومالكم ف الزحمه دي كلها وداخل وشاف صاحب عمره  وأخو من الطفوله بيروح قدام عينه غر*قان ف د*مه ده لسه كان معا امبارح ودموعه نزلت وجري علي وشالها ونزل بي العربيه وسجده وراء وفيروز 


اسر دكتور بالله عليكم اخويا هيروح مني والدكتور جي علي وخدو وداخلو غرفة العمليات 


سجده بدموع أنا عايزه جواد ي أسر مين دول منهم الله حسبي الله ونعم الوكيل 


اسر بغضب وحياتك عندي ي جواد لجبلك حقك من ولاد الكل*ب دول وربنا لمو*تهم وتصل علي القوات يروحو يفتشو الشقه وظهر أن في جثه ودم علي الارض وهيبعتوهم لمشرحه والطب الشرعي ونشوف التحليل 


الدكتور متخفوش هو كويس بس الضر*به كانت قويه اوي وكانت جنب القلب بس الحمدالله لحقنا وشوية كدمات ف جسمه وكسر ف الايد والرجل وهيكون كويس مع الوقت 


سجده بارتياح الحمدالله يارب ينفع اشوفو ي دكتور اطمن علي بس 


_هو ف العنايه المركزه مش هينفع تدخلي لي يفوق وتقدري تشوفي


سجده بدموع ابوس ايدك اشوفو بس من بعيد اطمن علي 


_تمام روحي مع الممرضه تعقمك وسجده فعلا عملت كدا وداخلت لجواد وكان نايم بهدوء تام وهي قربت منه ومسكت ايده وباستها قوم بقا ي جواد عشان مش متعوده عليك كدا طب قوم واعملك الاكل اللي بتحبه قوم بقا وخرجت من العناية المركزة وقعدت علي الكرسي ونامت علي كرسي بتعب وأسر كان ف القسم وفيروز روحت 


_داخل مجهول غرفة جواد وكان معا حقنه وقربها من رقبة جواد و..............

لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا👇

(رواية وماذا عن بريئه وقعت بين يد الذئاب )


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-