رواية عشقت من اعتبروها اختي الفصل الثامن 8 بقلم جاسمين محمد
8
#عشقت_من_اعتبروها_اختي
... شريف ابعد عنها بقا هي اللي مخلقهاش مخلقش غيرها
شريف... بصراحه يامدحت انا نفسي اجرب الصنف ده جدا ومش هسييها غير لم اكسر تكبرها ده وخلاقها اللي بتتكلم عليها وعماللي فيها المحترمه بس استنا عليا
مدحت... والله يابني انت بتتعب نفسك اصلا ومش هتعرف تجيب معاها سكه
شريف بضحك... ههههه هوريك شريف الزناتي هيعمل اي
بعد اسبوع
في كافتيريا الجامعه
خلود... قدس يلا المحاضره هنتاخر عليها
قدس.. يابنتي اهدي لسه فاضل خمس دقايق
خلود... نفسي افهم اي البرود اللي انتي فيه ده
قدس... اممم نتلم ويلا ياختي
قدس وهي ماشيه صوت من ورها... قدس ممكن دقيقه
قدس نفخت... نعم ياشريف في اي
شريف... قدس انا معجب بيكي
قدس بضحك... ههههههه ياااا قولتها لبنات كتير فانا مش هبله زيهم عشان اصدق واحد زيك وابعد عن طريقي
شريف بعصبيه... اممم تمام ياحلوه وانا هوريكي هبعد عن طريقك كيف وان مخليتك اترجتيني ياقدس عشان اقربلك مبقاش انا شريف الزناتي
قدس بضحكه تتريقه... هههههه احلم احلم ومسكت ايد خلود ومشت
خلود... يخربيتك انتي مش قد شريف الزناتي عشان تتكلمي كدا معا
قدس بعصبيه... ولا يهمني هو زيو زي اي حد زبا. باله
خلود... اممم ربنا يسترها
...
مدحت... عاجبك اللي حصل قولتلك طلع قدس من دماغك
شريف بشر... هي اللي جابته لنفسها اصلا وتفرج شوف الشريفه الطاهره هيحصل فيها اي
عند مروان
مروان... الو اي يافهد عامل اي طمني عليك
فهد... انا الحمدلله بخير طمني علي قدس عامله اي
مروان... ههههه طيب اسال علي اخوك وامك الاول بس اطمن ياعم قدس كويسه الحمدلله
فهد... تمام الحمدلله المهم انا كمان كام يوم وهنزل بس قدس متعرفش اني قربت انزل وكمان عايز اعرفها الحقيقه ولو اتقبلت الحقيقه وعايز تفضل معايا هعملها فرح واتجوزها قدام العالم كله
مروان... ههههه اوع ياعريس
فهد... عبوشكل نقك غور ياض عشان عينك دي بتخوفني سلام
مروان بضحك.... ههههه ماشي ماشي سلام
قدس خلصت جامعه وروحت البيت
قدس... ياماما ياماما
حنان وهي طالعه من المطبخ.... في اي يازفته وطي صوتك
قدس .. اممم ماشي المهم جعانههههههههه
حنان حطت ايدها علي ودنها... اي بقره وطي صوتك وادخلي غيري عقبال مجهزلك الاكل
قدس... اشطااا ياحنون
قدس دخلت غيرت لبسها واتوضت وصلت فرضها وطلعت عشان تاكل
علي الاكل
مروان... ازيك يامفجوعه هانم
قدس. وهي بتاكل... اممم عايز اي ياض انت انا جعانه ومش فاضيالك
مروان... مفجوعه اصلا يخربيتك
حنان... قدس في حد متقدملك
قدس شنقت وهي بتاكل... كح كح كح ومروان وشه جاب الوان
قدس... قوليلوا مش موافقه
حنان... هو اي اللي مش موافقه هو انتي شوفتيه الاول
قدس... اممم مانا دايما مش بشوفهم وبرفضهم فرفضي عادي
حنان بعصبيه... لا مهو مش كل مره كدا انتي في تانيه جامعه وكبرتي واللي قدك اتجوز ومعا عيال فانتي مش هتفضلي قعدالي كدا
قدس بحزن... بس انا مش هتجوز ياماما ولو علي قعادي عادي اروح اقعد في شقتي وسابتهم وقامت دخلت اوضتها وترمت علي السرير تعيط
مروان... ماما اي اللي انتي قولتيه ده لقدس
حنان... مهي مبقتش صغيره عشان كل محد يجي ترفضه متدي لنفسها فرصه
مروان... ماما ارفضيه ومن غير كلام لو سمحتي وبلاش كلام زياده وقام دخل اوضته
حنان بتفكير... لا مهو انا مش هسيبها كدا برضوا
بعد يومين
قدس... صباح الخير
حنان ومروان... صباح النوى
حنان... انتي رايحه فين
قدس بستغراب... هكون رايحه فين رايحه الجامعه
حنان... مش هتروحي النهارده
مروان بستغراب... ليه مش هتروح في اي
حنان... العريس جي النهارده
قدس اتجمدت مكانها... بس
حنان بعصبيه... ما بسش هتقعدي مع العريس وهتوافقي كمان عليه وانا قولت كلامي
قدس بعياط... بس انا مش عايزه ومش حبه كمان
حنان بعصبيه... اه قولتي مش حبه امال حابه مين حابه فهد اللي قد اكبر منك ومربيكي وفهد اصلا معتبرك بنته يعني مستحيل يحبك او يتجوزك فوقي بقا لنفسك وبطلي توهمي نفسك ان فهد هيكون ليكي
قدس جرت علي الاوضه وقفلت الباب وقعدت تعيط
مروان بعصبيه... ماما اي اللي انتي بتقوليه ده
حنان بعصبيه... فهد مدخلش نفسك في حاجه متخصكش ويلا روح شغلك ومتتاخرش العريس جي الساعه 8
مروان بصلها ومشي
بليل
حنان... انت فين اخرت ليه كدا الساعه سبعه والعريس شوي وهيجي
مروان... لسه بدري يامي وانا اصلا خلصت وجي
حنان... تمام يلا وانا هدخل لقدس اخليها تلبس وتجهز نفسها
مروان... سلام
حنان... سلام
مروان بحيره ومش عارف يعمل اي وكيف هسكت وهو شايف مرات اخو جيلها عريس ومش عارف يعمل حاجه وطلع عشان يركب عربيته وبيبص لقي فهد بيرن عليه
مروان... كويس انك رنيت الحقني
فهد بستغراب... في اي حصل حاجه لقدس
مروان... امي جايبه لقدس عريس وغاصبه عليها وعايزها توافق وقالتلها كلام يزعل الصبح وممكن قدس توافق
فهد بعصبيه... نعمممممممممم
مروان... فهد اهدي وقولي اعمل اي
فهد بعصبيه.... مروان سلام دلوقتي وقفل في وشه السكه
مروان بخوف... يارب استرها وروح البيت
حنان... بت ياقدس قومي يلا عشان تلبسي عشان العريس زمانه جي
قدس بعياط... ياماما مش عايزه
حنان... انا قولت اي اخلصي قومي البسي والبسي حاجه حلوه ويلا
قدس بحزن... حاضر ياماما
حنان طلعت وقدس قامت عشان تلبس
الساعه 8
حنان بتستقبل العريس وولدته
حنان بفرحه... اتفضلوا اتفضلوا نورتونا
... منور بوجودكم ياحبيبتي وسلموا علي بعض
مروان... اتفضلوا في اوضه الجلوس
والده العريس منال... امال عروستنا فين كدا
حنان... تجهز نفسها هقوم اشوفها وقامت دخلت لقدس لقتها قاعده علي السرير بتعيط
حنان بعصبيه... انتي لسه بتعيطي اخلصي قومي امسحي وشك وقومي عشان تطلعي لجماعه بر
قدس... حاضر ومسحت وشها وطلعت مع حنان
حنان... استني امسكي العصير وضايفي الناس
قدس.. حاضر ودخلت اوضه الجلوس عشان تقدم العصير
منال... بسم الله ماشاء الله قمر
قدس وهي باسه في الارض بحزن... تسلمي
وجت تدي للعريس فبضحكه شماته... ازيك ياعروسه
قدس حست ان الصوت ده عرفه فرفعت وشها وبصدمه... شريفففف والصينيه بتاعت العصير وقعت عليه
لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا👇