جديد

رواية عشقت من اعتبروها اختي الفصل التاسع 9 بقلم جاسمين محمد

 رواية عشقت من اعتبروها اختي الفصل التاسع 9 بقلم جاسمين محمد 



9

#عشقت_من_اعتبروها_اختي

قدس وهي باسه في الارض بحزن... تسلمي 

وجت تدي للعريس فبضحكه شماته... ازيك ياعروسه 

قدس حست ان الصوت ده عرفه فرفعت وشها وبصدمه... شريفففف والصنيه بتاعت العصير وقعت عليه 🌿🌿🌿

حنان بزعيق... انتي متخلفه مش تاخدي بالك 

شريف وهو باصص علي قدس وبينفض العصير... خلاص ياطنط غصب عنها بس هو الحمام فين 

حنان باحرج... حقك علينا يابني والحمام قدس روحي وصلي شريف للحمام 

قدس... بس 

حنان... يلا 

مروان بهدوء... انا موجود وهوديه يلا تعال معايا وقرب من عشق اللي واقفه متوتر وباين عليها الخوف وقرب منها وبصوت واطي... اهدي ومتخافيش 

قدس بصتلوا بحزن 

مروان خد شريف وراح وده الحمام غسل مكان العصير وراجع قعد مكانه تاني 

منال... هو احنا كنا جاين نطلب ايد قدس لبني شريف 

مروان ببرود... اممم وابوه فين 

منال... ابو شريف عنده اجتماع ومعرفش يجي بس هيجي معانا المره الجايه ان شاءلله لو في نصيب

حنان ببتسامه... ده اكيد ان في نصيب 

قدس باسه علي حنان ومش فاهمه هي بتعاملها ليه كدا وساكته 

مروان ببرود... وشريف شغال اي 

شريف... انا بروح اوقات شركه والدي وبشتغل معا اصلا انا بصراحه لسه في رابعه جامعه تجاره 

مروان... اممم انت معا قدس في الجامعه بقا 

شريف... اه 

مروان... اممم طيب و. 

حنان بمقاطعه.... في اي ياشريف مكفايه بقا اساله المهم احنا موافق

فهد مقاطعه.... موافقه علي اي. يا مدام حنان 

قدس قامت من مكانها وجرت علي فهد حضنته من غير متعمل حساب اللي قاعد وفهد حوطها بايدو وقدس قعدت تعيط 

فهد بحنان... اهدي متعيطيش انا جانبك 

منال بصوت واطي لبنها... اي قله الادب ده هو مين اللي هي جرت عليه حضنتها بقا هي دي المحترمه

 حنان كانت واقفه قريب منهم وسمعتهم

حنان بعصبيه قربت من فهد وشدت قدس من حضنه وبعصبيه... مينفعش تحضنه هو مش عشان هو اللي مربيكي انتي كبرتي وببتسامه مزيفه... انا اسفه ياجماعه بس فهد ابني هو اللي مربي قدس من وهي عندها سنتين فبيعتبرها بنته وهي بتعتبروه فيمقامه ابوها او اخوهاي الكبير فاحنا اسفين 

شريف... عادي ولا يهمك ياطنط المهم بما انك وافقتي فيلا نقر الفاتحه 

حنان... اكيد ياحبيبي يلا وشدت قدس عشان تقعدها وقدس بصت لفهد بعيون مدمعه 

منال ببتسامه... اتفضل اقعد ياستاذ فهد عشان نقرا الفاتحه 

مروان قرب من فهد اللي واقف ساكت وبستغراب... انت ياض انت انت واقف ساكت ليه كدا 

فهد بصله واتحرك قرب منهم ومسك ايد قدس وشدتها وهو داخل بيها اوضتها وببرود... معندناش بنات للجواز ياريت تتفضلوا تمشي 

منال بعصبيه... اي. المهزله دي مسكت شريف من ايدو وخدته ومشت 

فهد دخل بقدس الاوضه بتاعتها وقفله وره واول ما دخل شده لحضنه وحضنها جامد وكان عايز يدخلها جو ضلوعه 

قدس بوجع... ابيه فهد براحه ابعد شوي 

فهد خد باله وبعد شوي بس لسه محاوطها من وسطها وقدس اتفتح في العياط 

فهد بحزن... حبيبتي اهدي بتعيطي ليه 

قدس بعياط... هي ماما حنان بتعملني ليه كدا انا معملتش حاجه والله عشان تقسي وتتغير كدا معايا 

فهد.. طيب اهدي وامسحي دموعك وحقك عليا انا وانا هتكلم معاها 

قدس ضربته علي صدره... ابعد عني انت كمان 

فهد بفرح حاجب... وانا عملتلك اي انا كمان بقا 

قدس... كل شوي تسافر وتختفي ومتسالش عني 

فهد بضحك... هههه عشان كدا بس والله حقك عليا كان عندي شغل مهم 

قدس... شغل اي ده اللي كل شوي تسيبني وتسافر 

فهد بغموض... قريب هعرفك المهم يلا نامي ورتاحي 

قدس بنفخ وبطفوله... طيب يابيه 

فهد بضحك علي منظرها... ههههه تصبحي علي خير 

قدس  .. وانت من اهل الخير 

فهد لف عشان يطلع وقدس قعدت علي السرير 

فهد... اه صح دانا نسيت اقولك 

قدس بستغراب... نسيت تقولي اي 

فهد حط ايدو في جيبه وطلع شوكولاتة ومدها لقدس... نسيت اقولك علي دي 

قدس بفرح... شوكولاتهديد الله وجت تاخدها منه 

فهد بمشاكسه... هاتي بوسه الاول 

قدس بحرج وصدمه... ها 

فهد بضحك... اي يلا عشان امشي 

قدس دبدبت في الارض برجلها... مستحيل اعمل كدا وهات الشوكلاته 

فهد... البوسه الاول ويلا بسرعه  قبل ما ماما حنان تيجي 

قدس بغضب طفولي... هووووف بقا 

فهد... خلاص براحتك وجه يحطها في جيبه 

قدس بكسوف.... هوف بقا طيب غمض عينك 

فهد... ههههه حاضر 

قربت منه بكسوف وبوسته بسرعه وبعدت 

فهد بضحك.... هههههه هي دي بوسه 

قدس... هووووف اخلص يابيه هات الشوكلاته بقا 

فهد بضحك.... ههههه خدي ياختي اهي 

وحط الشوكلاته في ايدها وسابها وطلع وقدس قعدت تتنطط من الفرحه 

فهد وهو طالع من الشقه... مروان قول لامك تبعد عن قدس عشان انا لم بتعصب وحد يجي علي حاجه تخصني بنسا هو مين وتصبح علي خير وطلع وقفل الباب 

حنان بعصبيه... هو فاكر نفسه مين عشان يتكلم كدا وقدس امانه معايا ومحدش هيقدر يقف في وش اللي هعملوا عشان انا عايزه اامن علي حياتها قول لاخوك يبعد عن قدس هي مش من دوره وسابته ودخلت اوضتها 

مروان بيضرب كف علي كف... وانا مالي كل واحد يوجه الكلام ليا انا دانتو عيله هبله صح ودخل اوضته 

بعد اسبوع 

قدس... ماما انا ماشيه 

حنان....... 

قدس بحزن.... يعني مش ناويه تكلميني برضو 

حنان... مش هكلمك غير لم توافقي علي العريس وتبعدي عن فهد 

قدس بحزن... بس انا مقدرش ابعد عن ابيه وانتي عارفه كدا كويس 

حنان... خلاص يبقا تختاري انا ولا هو 

وسابتها وقامت دخلت اوضتها وقدس طلعت بزعل ونزلت 

قدس وهي ماشيه في الشارع بحزن فهد من ورها... بخخخخ 

قدس بصتلوا ومشت من غير كلام 

فهد بستغراب  .. مالك 

قدس... مافيش 

فهد مسك ايدها وقفها... احكي مالك 

قدس مصدقت وتفتحت في العياط... ما ماما حنان. لسه زعلانه مني وقالتلي لا انا لا ابيه فهد

فهد عروق ايدو برزت من الضغط عليهم واتعصب جامد... اممم تمام اهدي (وحاول يتمالك نفسه) ومسح دموعها بايدو 

قدس... هي ماما مالها بقت بتعاملني كدا ليه 

فهد... بطلي عياط طيب وانا هتكلم معاها 

قدس بخوف... لا متتكلمش معاها عشان متتعصبوش وتتخانقوا بسببي وتزعل 

فهد... لا متخافيش ياستي المهم اضحكي كدا وتعالي اوصلك لحد الجامعه 

قدس ببتسامه... علي فكره احنا وصلنا مفضلش غير اني اعدي الطريق وادخل الجامعه 

فهد... اممم طيب تعالي اعديكي الطريق عشان العربيات ومسك ايدها ومشي 

قدس وقفته و بكسوف... ابيه مينفعش حد يشوفك ماسك ايدي كدا في الشارع 

فهد... هسسسسس من ايمتا وانتي بتعملي بكلام الناس يلا امشي خليني اعديكي 

قدس بطفوله... بس انا مش صغيره عشان معرفش اعدي لوحدي 

فهد بحب... مهما تكبري هتفضلي صغيره في نظري 

قدس... هوف طيب يلا يا اخوي 

فهد بفرح حاجب... اخوي 

قدس... اوبس اه ويلا بقا وبطل رغي وشدت ايدو ومشت 

فهد... لم نروح ياقدس اهدي عليا بس ووصلها لحد الجامعه 

قدس... يلا بقا امشي 

فهد... هههه حاضر المهم هتخلصي ايمتا 

قدس... هخلص الساعه 1

فهد... اممم تمام وقرب علي ودنها وبصوت واطي هتوحشيني اوووي 

قدس وشها احمر من الكسوف 

فهد بضحك... هههههه اهدي اهدي وبطلي كسوف عشان لو حد شافك بالمنظر ده ممكن اعملوا حاجه 

قدس بضربته في كتفه... والله انت رخم 

فهد... هههه طيب خلي بالك من نفسك وهاجي اخدك 

قدس بفرح... ماشي هستناك 

فهد... في حفظ الله 

قدس... في رعايه الله 

فهد مشي وقدس دخلت الجامعه 

فاطمه بغمزه... اوبا اوبا دي ولعت معاكي 

قدس بكسوف... اتلمي باكل. به ويلا نروح المحاضره 

فاطمه... هههه يلا بسرعه عشان تحكيلي كل حاجه 

قدس... هههه ماشي يلا 

.................. 

مدحت... شريف اهدي 

شريف... والله لخليها تروح النهارده بفضيحها مش انا شريف الزناتي اللي واحدها ترفضه وتكون دايره علي حل شعره وعملالي فيها محترمه المهم الصور اللي معاك دي تتبعت لكل اللي في الجامعه ومكتوب عليها شوفوا اللي عامله فيها المحترمه دايره كيف علي حل شعرها مع واحد

مدحت... اممم ماشي وربنا يسترها 

لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا👇

(رواية عشقت من اعتبروها اختي)

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-